miercuri, 17 noiembrie 2010

Dialog interior

- Cine esti?
- Sunt totul, dar nu sunt nimic in acelasi timp. Sunt o forta a naturii prizionera intr-un graunte de nisip. Sunt un prizioner intr-o cusca unde am toata libertatea de a ma manifesta. Sunt o sceptica ce crede. Sunt o pragmatica ce idealizeaza totul. Sunt o deprimata cu un spirit vesel. Sunt puternica, de neoprit, dar vulnerabila. Am oasele fragile, de praf, in niste muschi de otel. Am o minte logica, si in acelasi timp sunt cea mai confuza fiinta pe care o poti intalni. Sunt un inger demonic, un demon angelic, nu undeva prinsa la mijloc, vesnic in conflict cu mine insami, ci amandoua in acelasi timp. Sunt o fiinta sociabila care vrea sa fie lasata in pace.
- Dar eu te-am intrebat cine…
- M-ai intrebat cine sunt. Sunt intuneric si lumina, noroi si aur, venin si miere. Iubesc si urasc, nici nu iubesc, nici nu urasc. Sunt un mut ce striga. Sunt verdele crud al primaverii acoperit de mocirla. Sunt caldura verii, vitala si canceroasa. Sunt melancolia proaspata a covoarelor de frunze pe care pasesti toamna. Sunt glasurile copiilor ce canta colinde in seara de Craciun, dar si frigul ce le ingheata vocea. Sunt cel mai batran copil pe care il stii. Nu mint, dar nici nu spun adevarul. Sunt un porumbel, sunt un vultur. Sunt o flacara inghetata, ori gheata arzatoare, ori acea secunda cand gheata se sparge de prea multa caldura ori flacara pocneste de frig. Sunt un pacatos inocent.
- Dar asta nu…
- Sunt albul din buchetul de crini al unei mirese virgine, nepatate, ori din zapada ce acopera casutele din felicitarile pe care le trimiti de Craciun. Sunt rosul din rujul de pe buzele unei amante ori din sangele varsat de un criminal. Sunt o prostituata virgina. Sunt o pudica vulgara.
- Eu vreau sa stiu…
- Sunt o mama ce nu are niciun copil, un orfan ce nu si-a pierdut niciun parinte. M-am ratacit dar stiu drumul. Sunt o proasta sclipind de inteligenta. Sunt o naiva uneltind viclenii.
- Stii, eu…
- Sunt un oximoron ce nu contrazice nimic. M-ai intrebat cine sunt. Dar tu? Cine esti? Imi poti raspunde, fara sa te referi la anumite caracteristici care fac parte din rolul pe care trebuie sa-l joci? Nu esti o fiica. Nu esti o mama. Nu esti o sotie. Nu ai o anumita varsta si cu siguranta nu esti un angajat undeva. Astea sunt niste roluri, niste masti necesare. Dar tu…Cine esti tu?
- Nu stiu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu